Eerste weekend in Bali! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Josette Schepers - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Bali! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Josette Schepers - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Bali!

Door: Josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

02 Februari 2014 | Nederland, Emmen

Good eveniiiiing,

Het is nu zondagavond kwart over 10 en Sijana en ik hebben (uiteindelijk) ons eerste weekend op Bali overleefd! Ten eerste, wat een reis hier naartoe! We hadden een nachtvlucht maar veel heb ik niet geslapen, dit kwam o.a. door de toch wel krappe ruimte die we hadden. Met een snelle tussenstop in Singapore landden we om 8 uur savonds, plaatselijke tijd, op Bali. Oja mam, we kregen ook lekkere kip tandoori in het vliegtuig, hmm!!!

Eenmaal aangekomen kregen we bijna een rolberoerte, zo warm en klam in onze Nederland-outfits! Nou, snel in het busje en met z'n allen naar het hotel. Daar aangekomen werden we weer een beetje vrolijk, de kamers zijn mooi en ook belangrijk; hele goeie wifi! Nog even geskyped met het thuisfront en toen meteen maar op bed gegaan. En toen begon het gedonder, haha. We waren zo moe maar werden midden in de nacht wakker en konden ook niet meer slapen. De nacht erna (zaterdag op zondag) waren we nog steeds heel moe en sliepen we meteen maar werden we weer midden in de nacht klaarwakker. Hallo jetlag!

Zaterdag overdag hebben we boodschapjes gedaan, wat een gedoe! Om er te komen is al drama. Het hotel ligt aan een hele drukke hoofdweg en ondanks dat je aan dezelfde kant van de weg kunt lopen en het maar 100 meter is naar de dichtsbijzijnde supermarkt, is het toch heel gevaarlijk. De auto's en veeeeele scooters rijden zo hard en roekeloos, je moet echt heel goed oppassen!
's Middags was het het plan om naar het strand te gaan, zodat we daar lekker konden uitrusten en een beetje konden 'tannen'. Helaas zijn we heel even op bed gaan liggen en werden pas savonds weer wakker, oeps. Snel naar de Maccie D gegaan voor wat cheeseburgers en kipnuggets, om vervolgens lekker rustig aan te doen; beetje laptoppen, muziek luisteren en skypen.

Vandaag, zondag, was echt een mega dipdag! Omdat we gisteren niet naar het strand konden, wouden we vandaag dus gaan. Hup, spullen gepakt en naar Kuta Beach gereden. We lagen net letterlijk 5 minuten, toen er ineens een mega golf ons (alleen ons, en niet de andere strandgangers!!!) helemaal overspoelde waarbij ook onze spullen helemaal kletsnat waren. Telefoon, camera, paspoort, geld e.d. helemaal nat! Bah.. Alles zat onder het zand en was gewoon doorweekt, gelukkig kregen we hulp van wat aardige Balineesjes, maar voor de meeste mensen waren we een attractie. Iedereen stond om ons heel en maakte foto's van ons ?!?!? Waarschijnlijk vonden zij het heel erg grappig maar wij baalden heel erg! Telefoons en camera's kapot! Mijn telefoon doet het helemaal niet meer dus ik ben ook even onbereikbaar helaas. (Via Facebook en Skype nog wel via laptop!) Omdat we niet konden blijven, ik had geen kleding meer om aan te trekken, wouden we asap naar het hotel. Makkelijk gezegd, als je tenminste een adres hebt waar de taxichauffeur heen kan rijden! En ja hoor, die hadden wij dus niet bij ons. Ik had alles keurig netjes in mijn telefoon gezet maar helaas, die was overleden haha. Uiteindelijk bij het hotel aangekomen, waar we even wat gingen eten om vervolgens naar Teuku Umar te gaan: een lange straat met alleen maar telefoonwinkels. Wat ik bizar vondt, was dat er letterlijk om de 3 winkels een Samsung winkel zat. Allemaal dezelfde winkels van dezelfde keten ?! Huh, waarom dan zoveel in 1 straat? Geen idee, maar wat ik wel weet is dat het handig is als je een Samsung hebt, hihi! Ook weet ik dat de technische mensjes op zondag vrij zijn, hoera! We zijn bij een paar winkels geweest en alle winkels waren heel leuk open, maar de 'service points' waren dicht en we moesten morgen, maandag, maar weer terugkomen. Potverdorieeeee!!! Daar liepen we dan, 2 kleine meisjes in een drukke straat in Bali, waarvan de ene telefoon het helemaal niet deed, en de andere geen geluiden meer kan horen (Dus ook niet kan bellen). Toevallig reed er een taxi langs en zijn we asap ergens wat gaan eten en daarna door naar het hotel gereden.

Nu liggen we allebei lekker op bed, filmpje kijken en een beetje op de laptop. Morgen hebben we onze eerste schooldag; een introductiedag. Om half 10 worden we opgehaald zodat we om 10 uur kunnen beginnen. Toch wel zin in :-) Ook heb ik mijn rooster al bekeken en we hebben eigenlijk maar 1 soort les, met daarbij af en toe hoorcolleges/fieldtrips of workshops. Valt reuze mee dus. Stenden gunt ons dus nog wel wat ;-)

Zo, even een verslag van ons eerste weekend. Al met al hebben we heel veel indrukken opgedaan en hebben we onze verwachtingen bijgesteld. We hadden echt een paradise in ons hoofd, maar dit is alles behalve. Ons hotel staat in een (beetje ghetto) wijk naast Denpasar, zonder echte winkels en eettentjes. We moeten dus steeds met de taxi weg om nog een beetje leuke dingen te doen, helaas.. Maar het is niet anders. We maken er het beste van en dat gaat zeker lukken! Volgende week maar even plannen maken waar we allemaal heen willen deze komende 2,5 maand, en dan wordt het helemaal leuk!

Liefs, Josette

• 02 Februari 2014 - 15:39

Mama:

Hoi Jossie, je wil toch niet vertellen dat de Kip Tandoori in het vliegtuig lekkerder was dan die van je mamsi??
    Haha, maar goed het is allemaal balen wat er is gebeurd op het strand, ga eerst goed informeren voordat je wat koopt hé!!
    Hopen dat je vannacht wel wat kan slapen, en dan begint het waarvoor je er na toe bent gegaan..
    Zal allemaal wel weer goed komen..dit is het studenten leven nu eenmaal..
    Het weer is hier ook prachtig, heerlijk zonnetje maar wel ff andere temperaturen als bij jullie natuurlijk.
    Mark heeft een wedstrijd en papa is aan het kijken. Groetjes van Oma en knuffeltje van Minoe..
    Liefs...xxxx

• 02 Februari 2014 - 16:26

Pa:

He' Josette
    Ik ben er net weer van een matige wedstrijd 0.3 Duuzzz
    Natuurlijk krijg je ook wat tegenslagen maar daar leer je van,
    elektronica is te vervangen,maar zorg goed voor jezelf.
    Je moet eerst even settelen ,maar dat gaat wel goed komen.
    Wens je morgen veel succes en misschien moet je de drie R,s maar weer in ere
    te herstellen. Haha
    Groetn pa....xxxx

• 02 Februari 2014 - 16:32

Reinder En Siny:

hey Josette, wat een avontuur al meteen!! Zo leer je het land en de mensen wel snel kennen... En dat Paradise is er natuurlijk wel maar vooral in de vakantiegebieden en daar kom jij niet voor toch ....? Haha grapje, ik had je al eens een adresje gestuurd geloof ik van een vakantie adresje voor als je er een weekje tussenuit wilt? Ik stuur het je anders nog wel en keer. Maar je krijgt ongetwijfeld mooie gebieden te zien tijdens de fieldtrips!! Fijne dag morgen op school, ik had niet gedacht dat ik dat nog eens tegen jou zou zeggen hahaha,
    liefs van ons