Zon, Zee en Ziekenhuis - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Josette Schepers - WaarBenJij.nu Zon, Zee en Ziekenhuis - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Josette Schepers - WaarBenJij.nu

Zon, Zee en Ziekenhuis

Door: Josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

05 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Goodmorning NL!

Hoe is het daar in het kleine kikkerlandje? Ik krijg af en toe mee dat het weer mooi en warm is! Wat fijn! Hopen dat dat ook zo is als ik terug ben ;) Wat niet heel erg lang meer duurt. Ik ben al bijna op de helft, wauwie!

De afgelopen weken waren erg rustig. Nadat we naar Nusa Lembongan zijn geweest hebben we voornamelijk lekker rustig gedaan, met af en toe een leuk uitstapje.

Om te beginnen met donderdag 20 maart. Ja i know, long time ago! We hadden Bahasa en Sijana en ik hadden eerlijk gezegd niet zoveel zin om te gaan. Mijn andere les was net afgelopen en ik moest eerst nog naar het hotel, waardoor we sowieso te laat zouden komen. Toch hadden we besloten om wel heen te gaan, en gelukkig zijn we ook gegaan. Omdat we al best wat dingen hebben geleerd had onze lerares Erna Wiles besloten om onze theorie in praktijk om te zetten. Daarom gingen we met onze Bahasa groep naar een Warung om een Indonesische rijsttafel te eten, zodat we konden oefenen met bestellen en ook wat van het eten hier konden proeven. Erg leuk! Ik stikte wel bijna in een peper, maar ik leef nog ;-)

Doordat we die week veel voor school moesten doen, hadden Sijana en ik bedacht om eens goed voor school bezig te gaan in de Starbucks. Eenmaal onderweg kwam er een mega stortbui waardoor we een uur onder een tentje moesten wachten. De straten stonden helemaal blank, het was gewoon een rivier. Nóg erger als in onze straat in NL met zo'n mega stortbui.. Eenmaal bij de Starbucks hadden we geen zin meer en zijn we de volgende dag maar voor poging 2 gegaan.

Ook eindelijk na 8 weken kwam mijn pakketje van mijn vriendje aan! Ik was zoooo blij. Ik hield al een tijdje bij wanneer het pakketje zou moeten komen maar er kwam geen verandering in. We waren al bang dat hij kwijt was maar gelukkig was dat niet zo. Er zat o.a. een heel mooi kettinkje in, nogmaals dankjewel schat!!!!!!!

En toen, op 30 en 31 maart is het hier 'Oud en Nieuw'. Op oudjaarsdag zijn er op Bali veel feesten en optochten met mooie karren. Een beetje zoals Carnaval bij ons, maar dan anders. Sijana en ik gingen 's avonds ook kijken bij een optocht, en nadat we 3 uur hadden gewacht was het dan eindelijk zo ver. Mannen en kinderen droegen de 'karren' die bestaan uit monsters en kwade geesten zoals bijvoorbeeld de Duivel. Deze karren worden aan het einde van de optocht in brand gestoken op het strand, zodat de geesten 'verdwijnen'. Vanaf 06.00 's ochtends op 31 maart is het Nyepi Day tot 06.00 's ochtends de dag erop. Op die dag mag niemand de straat op, moeten de lichten uit zijn en mag niemand lawaai maken. Bali is op dat moment doodstil en donker zodat de geesten niet terug zullen komen. Wij als toeristen moesten ook de hele dag binnen zitten en we mochten 's avonds eigenlijk ook geen licht aan. Irritant, maar wel bijzonder om mee te maken. De optocht zelf stelde ook niet heel veel voor maar het was wel heel leuk om de Balinezen zo blij en vrolijk te zien.

Deze week heb ik 2 road tripjes gemaakt. Bij de eerste ben ik met Chantal en Yoni naar een Budha 2 Budha fabriek geweest, leuk om te zien! Daarna zijn we naar Ubud geweest en ook nog naar een waterval. Heel mooi! We wouden erin zwemmen maar dit lukte niet echt. Allemaal stenen en modder en je kon ook niet goed bij het zwemgedeelte komen. We waren helemaal vies toen we terugkwamen! Maar wel mooie foto's kunnen maken ;-) De natuur bij Ubud, centraal Bali, is echt prachtig!

Bij de tweede road trip ben ik met Sijana naar het Monkey Forest geweest, ook in Ubud. Heel leuk allemaal, met al die aapjes. De meeste doen niks en ze komen allemaal op je af als je eten in je hand hebt. Daarom hebben wij uit voorzorg al geen bananen gekocht daar. Mijn plan was om geen aapjes vast te houden, maar de kleine aapjes zijn zo lief en doen niks, dus ik kon het natuurlijk niet laten! Wat een poepies, zeg. Ook kwam er nog een grotere aap op m'n hoofd zitten om z'n banaan te eten. Lekker kwijl en banaan in mijn haar, heerlijk! En een heel mooi bos met een tempel erin. TOTDAT het moment dat we weg wouden gaan was het leuk. Ik wou nog even naast een klein aapje zitten in de hoop dat ie nog even bij me kwam, totdat een monster aap me ineens besprong van achter, haha. Deze ging ook weer in m'n haar zitten en werd best wel agressief. Ik wou dat ie van me af ging dus ik ging staan waardoor hij lekker aan mijn shirt ging hangen. Opeens voelde ik hem bijten in mijn rug, en ook nog in mijn arm. Shit, dacht ik! Ik werd wel een beetje paniekerig en gelukkig ging die van me af. Snel naar de firstaid want ik was wel een beetje bezorgd. De vrouw van het Monkey Forest had alles ontsmet en zei dat de aapjes geen Rabiës hebben, maar toch twijfelde ik. We hadden geen zin meer om nog andere dingen te bekijken en zijn maar naar het hotel gegaan, waarna ik meteen wat heb rondgebeld om te vragen van hoe en wat ik nou moest doen met die beten. Uiteindelijk na heel wat heen en weer gebel/geskype met het thuisfront en school, toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Heel veel gedoe om een medicijn waardoor ik naar nog een ander ziekenhuis moest, en uiteindelijk een prik gekregen, WANT IK HOU AL ZO VAN PRIKKEN. Nee! En maandag mag ik nog een keer, hiep hoi wat een feest.. Maarja, toch maar het zekere voor het onzekere nemen, ik wil natuurlijk geen risico's nemen ;-)

De rest van deze weken waren bezet met school dingen en lekker chillen bij beach clubs zoals Cocoon, Potato Head en Ku De Ta. Nog maar 6 dagen en dan ben ik al in Bangkok. Wauw, het gaat zo snel, maar ik heb er super veel zin in! Natuurlijk ga ik Bali missen, omdat het hier zo relaxed allemaal is + we hebben een zwembad die we in Bangkok niet hebben. En om het allemaal nog leuker te maken; als we wel willen zwemmen bij bijvoorbeeld school, moeten we een ZWEMPAK aan. Haaaha. Niet leuk! Ach, is niet anders. Cultuur respecteren :-) De laatste dagen hier worden opgevuld met nog 2 dingen voor school, namelijk een toets en een eindpresentatie, en sowieso nog een surfles. Verder niet zoveel meer, want verder hebben we ook niet echt tijd meer.
Ik heb er wel zin in om mijn (overvolle) koffer weer te pakken en met zenuwen naar het vliegveld te gaan met de vraag of mijn koffer niet veel te zwaar is. :-)

Wat trouwens ook heel leuk was, was dat Sijana en ik bij een aankoop in Discovery Shopping Mall wat vouchers kregen voor wat gratis dingen. Ik heb een henna tattoo genomen, én Sijana en ik hebben een fotoshoot gedaan in Balinese klederdracht, haha. Heel erg leuk. De foto's zijn ook leuk geworden!

Lieve mensen, ik heb Bali bijna overleefd en ik ben blij met de leuke en lieve berichtjes die ik heb gekregen van iedereen! Ik hoop dat jullie mij blijven volgen in Thailand!!!

Liefs, xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josette

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 15382

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Bali/Thailand

Landen bezocht: