Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Josette Schepers - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Josette Schepers - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

22 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

Goeiemorgen NL!

Wat gaat de tijd hier verschikkelijk snel! We laatste keer dat ik een verslag schreef was het week 1, en nu hebben we week 3 al bijna weer gehad. Ik heb weer veel dingen beleefd, maar één van de leukste dingen was toch wel Gili Trawangan, een van de drie Gili Eilanden. Deze eilandengroep ligt ten Noordoosten van Bali, vlak naast Lombok. Mooie stranden en felblauw water; heerlijk! We zijn er weekend heengeweest en we waren echt even in een andere wereld.
Vrijdag werden we 's ochtends vroeg opgehaald om naar Padang Bai te gaan; het opstappunt voor de boot. Na een twee uur durende boottocht, waarin we ook nog dolfijnen gezien hebben, kwamen we aan op Gili Trawangan, het grootste en populairste eiland. Nadat we bij ons hotel aankwamen zijn we eerst gaan lunchen, en daarna hebben we met een groepje meiden een fietstocht gedaan. Omdat het zo'n klein eiland is, is er eigenlijk maar 1 centrale weg die over het hele eiland gaat. Ook leuk is dat er geen motorvoertuigen rijden, alles wordt lopend, fietsend of met paard- en wagen gedaan; echt heel erg leuk om te zien, al die paardjes met versierde karretjes erachter (Ook wel zielig, want die paarden moeten de hele dag met die zwarre karretjes het eiland over in die hitte, je zag ze gewoon schuimbekken!). Dus, fietsen gehuurd en na anderhalf uur waren we weer terug, nadat we de enorme regen- en windstorm hadden overleefd. (ja, dezelfde als waar die duikers ook door vermist zijn) De volgende dag gingen we snorkelen, we hadden onze privéboot dus weer een mooi dealtje geregeld ;-) We hebben op 4 plekken rondom de 3 eilanden gesnorkeld, en bij de laatste plek kregen we brood mee om de vissen te voeren. Ik dacht dat ik het eng zou vinden maar ik vond het helemaal geweldig, allemaal mooie tropische vissen om je heen! Ook hebben we nog geluncht op Gili Air. 's Avonds zijn Sijana en ik nog even naar de Moskee op het eiland geweest, en waren nieuwsgierig naar de straatjes erachter. We zijn maar een stukje doorgelopen en kwamen erachter dat er een heel dorpje achter lag waar de eilandbewoners wonen. Ik vond het best bijzonder om daar te lopen omdat dat niet echt een plek is waar wij hoorden te lopen, zegmaar. We konden echt zien hoe de mensen daar leven en ik vond het echt cool om te zien. Ook was er op het einde een groot voetbalveld waar het halve dorp stond voor een voetbaltoernooi, erg leuk om te zien. Zondagochtend gingen we weer terug en nadat we een, zacht uitgedrukt, heftig boottochtje hadden overleefd, kwamen we weer veilig in het hotel aan.

Maandag 10 en 17 februari hadden we fieldtrips naar verschillende conference centers, opzich wel interessant maar niet top. Volgende week maandag gaan we raften, daar heb ik wel heel erg zin in! en volgende week vrijdag gaan we naar Bali Village, een fieldtrip naar een écht balinees dorpje!

Donderdag ben ik met een meisje op de scooter naar Seminyak en Kuta geweest. We waren opzoek naar bepaalde kapsalons en natuurlijk konden we ze niet allemaal even goed vinden. Uiteindelijk allemaal goedgegaan en toen we terug wilden dachten we ook dat dat makkelijk zou zijn. Helaas waarschijnlijk een verkeerde afslag genomen waardoor we verdwaald raakten, oeps! Achja, hier word je ook weer een stuk zelfstandiger van omdat je toch je weg zelf terug moet vinden, dus mam ;-) Ook heb ik deze week zelf maar een scooter gehuurd. Morgen er maar even mee naar het strand!

Donderdagavond ben ik nog met een paar meiden naar Kuta geweest. Eerst even lekker gewinkeld en daarna gegeten plus nog even uitgeweest bij Skygarden, een hele leuke club/restaurant met een mooi dakterras. En happy our met free cocktails ;-)

Voor de rest ben ik erg druk bezig geweest met school. We hadden deze week een deadline + nog een andere assignment waar we in groepjes veel voor moesten doen; een raport schrijven een presentatie houden. De meeste die mij kennen weten dat ik geen nerd ben en liever lui ben dan moe, maar dit keer moet er wel degelijk wat gedaan worden en ook ik kom daar niet onderuit. Maar ik vind het helemaal niet zo erg. Het is hier gewoon vakantie met een beetje school! Morgen maar lekker uitrusten op het strand..

Minpunt van deze weken is dat Sijana en ik allebei ziek zijn geworden. Ik heb er niet zoveel last van gehad gelukkig, maar waarschijnlijk hebben we toch een voedselvergiftiging gekregen.. Sijana heeft echt ziek in bed gelegen maar gelukkig gaat het nu wel weer beter! No worries, everything is gonna be allright :-D

Zo, even weer een kleine update van deze weken. Ondanks dat ik nu wel echt mijn plek hier heb gevonden begin ik thuis ook wel al te missen. Mijn eigen bed, onze fijne douche en gewoon normaal eten.. En natuurlijk mis ik de personen thuis ook wel ;-) En aan alle mensen die bezorgd om me zijn maar waarvan ik weet dat ze natuurlijk wel het beste met mij voorhebben: ja ik ben voorzichtig! ik ben zo voorzichtig als het kan en ik beloof dat ik weer heel thuis zal komen!!! Ondanks dat de tijd hier echt mega snel gaat, zelfs als ik me even verveel of gewoon even op bed lig te facebooken vliegt de tijd, mag de tijd nóg wel iets sneller gaan van mij. Ik geniet hier echt van alles wat ik doe maar toch overheerst het gemis (lees; lief vriendje) alsnog!

Groetjes, liefs, knuffels en kusjes van mij xxx

Mocht iemand mij nog niet hebben toegevoegd op Skype of Whatsapp, en diegene voelt zich wel geroepen, josette.schepers is mijn skypenaam, en +31654926951 is mijn NL-nummer en 085810146918 mijn Indonesische nummer! Ik vind het hardstikke leuk om berichtjes e.d. te krijgen :-D

  • 22 Februari 2014 - 11:19

    Tante Hennie:

    He mop wat weer een super verslag en af en toe best wel gewaagd wat je doet maar dat is Josette he lieverd nog heel veel plezier en maak er wat van dit vergeet je nooit weer en je Bassie wacht wel op je!!!!!

    Dikke kus van ons

  • 22 Februari 2014 - 12:21

    Jolanda Henri En Milan:

    Hey meis wat weer een mooi verhaal en wat heb je al weer veel beleeft. Geniet er lekker van. Liefs en dikke knuffel van milan.

  • 22 Februari 2014 - 21:15

    Pa:

    Hoi Jossie
    Vanmorgen je bericht direct gelezen toen hij binnenkwam op de mail.
    Zat met mark in de trein op weg naar de motorbeurs.Ik dacht ga meteen maar even schrijven ,
    maar met die dikke vingers op een klein toetsenbord en in een schommelende trein is geen goede
    combinatie .Vandaar nu even.
    Tuurlijk ben ik weer hartstikke trots op wat jij weer allemaal doet,en ben blij dat je je draai daar
    een beetje hebt gevonden.Er zijn weer een hele boel dingen die je weer kunt , afvinken , .
    Gelukkig dat je toch ook nog een beetje moet studeren want een halfjaar vakantie is wel erg veel.
    Ook doet het mij deugt dat je ons allemaal toch wel een beetje mist,ik jou wel een beetje hoor.
    Wat dat scooter huren betreft sprak ik toch een beetje als bezorgde vader,maar dat snapte je denk
    ik wel. Maar als motorrijders onder mekaar zeggen we altijd , hou het gepoetste boven en het rubber
    aan de onderkant. Als dit doet gaat het goed. ps *wel ff kijken hoe hard hij gaat*

    Wens je nog veel plezier en tot een volgend bericht, Groetn Pa

  • 25 Februari 2014 - 00:00

    Reinder En Siny:

    hey Josette, leuke titel boven dit verslag! Ook een mooi nummer met dezelfde titel van Gloria Estefan, ken je dat? Wat weer een verhaal meis en dat kun je alleen maar beleven op Bali! Waar het leven goed is als ik dat zo lees, beetje school en verder vakantie!! Is het trouwens een internationale school? Waar de lessen in het engels zijn? Of is het alleen een nederlandse school.. Leuk dat je het eiland en z'n bewoners beter leert kennen. Vrijdag dus een echt Balinees dorpje en ben je nu vandaag aan het raften geweest? Nou lieve wereldburger heel veel succes en plezier, je doet een schat aan levenservaring op en fijn dat je dat met ons wilt delen, hou je taai,
    veel liefs van ons!

  • 25 Februari 2014 - 00:00

    Reinder En Siny:

    hey Josette, leuke titel boven dit verslag! Ook een mooi nummer met dezelfde titel van Gloria Estefan, ken je dat? Wat weer een verhaal meis en dat kun je alleen maar beleven op Bali! Waar het leven goed is als ik dat zo lees, beetje school en verder vakantie!! Is het trouwens een internationale school? Waar de lessen in het engels zijn? Of is het alleen een nederlandse school.. Leuk dat je het eiland en z'n bewoners beter leert kennen. Vrijdag dus een echt Balinees dorpje en ben je nu vandaag aan het raften geweest? Nou lieve wereldburger heel veel succes en plezier, je doet een schat aan levenservaring op en fijn dat je dat met ons wilt delen, hou je taai,
    veel liefs van ons!

  • 25 Februari 2014 - 00:00

    Reinder En Siny:

    hey Josette, leuke titel boven dit verslag! Ook een mooi nummer met dezelfde titel van Gloria Estefan, ken je dat? Wat weer een verhaal meis en dat kun je alleen maar beleven op Bali! Waar het leven goed is als ik dat zo lees, beetje school en verder vakantie!! Is het trouwens een internationale school? Waar de lessen in het engels zijn? Of is het alleen een nederlandse school.. Leuk dat je het eiland en z'n bewoners beter leert kennen. Vrijdag dus een echt Balinees dorpje en ben je nu vandaag aan het raften geweest? Nou lieve wereldburger heel veel succes en plezier, je doet een schat aan levenservaring op en fijn dat je dat met ons wilt delen, hou je taai,
    veel liefs van ons!

  • 28 Februari 2014 - 13:09

    Siny:

    Hahaha, ksnap niet hoe mijn reactie tot 3x toe is verschenen hierboven!! bij mij tenminste... Ik zag bij Nadine al foto's van het raften! Krijgen we die van jou ook nog te zien?
    Weer heeeel goed weekend hé, liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josette

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 15392

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Bali/Thailand

Landen bezocht: