Bangkok Baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu Bangkok Baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu

Bangkok Baby!

Door: Josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

16 April 2014 | Thailand, Bangkok

สวัสดี, oftewel Sawadika, oftewel hallo!

Vanuit Bangkok mijn eerste Waarbenjij.nu en het voelt goed! Ik ben over de helft en stiekem ben ik daar wel blij mee.. Vanaf nu is het aftellen en dat doe ik dan ook al! Niet dat het hier niet leuk is, maar ik begin thuis nu toch wel te missen, en vooral mijn lieve vriendje wil ik heeeeeeel graag weer zien!

Vorige week vrijdag was het dan zover, ons Bali avontuur was over! Ik heb genoten en ben blij dat ik dit heb meegemaakt. Zoveel gezien en gedaan wat mij zoveel nieuwe ervaringen heeft gebracht, wat ik niet had willen missen.
's Ochtends werden we opgehaald en om 12 uur 's middags vlogen we naar Thailand. Een goeie vlucht gehad, en eenmaal aangekomen waren we snel in het appartementencomplex. Even wennen! Ik ben inmiddels de luxe gewend van het hotel, ik voelde me al haast een Gtst Soapie in Meerdijk, die wonen ook allemaal in De Rosenboom ;-) Het bed werd elke dag opmaakt, alles werd schoongemaakt en Room Service wanneer je maar wou. Hier een kleine kamer met bedden met betonnen matrassen en kussens, en helemaal voor jezelf zorgen, lees: schoonmaken en opruimen. Jammer! Maar aan de andere kant ook wel leuk, wordt ik een nog grotere meid van ;p

's Avonds eerst even wat gegeten bij Jackie Chan (mega look a like van hem) en vroeg op bed. De volgende dag zijn we met een groep meiden 's avonds naar Songkran in de stad geweest. GEWELDIG! Songkran is het Nieuwjaarsfeest in Thailand, waar mensen in de grote steden een watergevecht gaan houden op straat. Je wordt zeiknat door alle supersoakers en andere leuke waterpistolen. Iedereen feest en danst en af en toe wordt je onder gesmeerd met wit krijt. Heel bijzonder om ineens in Bangkok te lopen met mijn Minnie Mouse waterrugzak-pistool! Ook om te bedenken dat ik dit jaar 3 keer nieuwjaar heb gevierd: Oud & Nieuw in Frankrijk, Nyepi Day in Indonesie en nu Songkran in Thailand: heeeel bijzonder, maar super gaaf!

Ook zijn we nu al 3 keer bij Future Park geweest, een mega shopping mall dat we na 3 keer bezoeken nog steeds niet helemaal gezien hebben. Ik voel me daar echt een klein kind in de snoepwinkel: zoveel leuke winkels en zoveel mooie dingen, vooral mooie Thaise souvenirs en hebbedingetjes!

Maandag ben ik met Sijana en Jasper weer naar Songkran geweest, wat ook weer leuk was! Ook ben ik naar Major Cineplex geweest en dát was pas bizar. Voordat de film begon kwam er een film op het scherm over de koning van Thailand. Alle mensen gingen staan toen het filmpje werd afgespeeld, waarin allemaal foto's en heilige teksten van de koning afgebeeld werden. Het leek wel of die mensen helemaal gehypnotiseerd waren. Ik vond ook wel wat eng, want die mensen gehoorzamen hem gewoon. Heel apart om te zien. Op het einde wilden we gaan en liepen de zaal uit, terwijl iedereen bleef zitten en ons heel apart aankeek. Waarschijnlijk kwam er weer een filmp over de koning en was het heel onbeleefd van ons om al te gaan. Oeps!

Morgen, donderdag, ga ik met Sijana en Jasper naar Koh Larn, een eiland voor de kust van Pattaya, ongeveer 2/3 uur rijden en een half uur op de boot. 3 dagen lekker relaxen en eindelijk weer zonnen, want mijn bruine kleur is er inmiddels alweer wat af, balen!

Thailand is zó anders als Bali. Voordat we weggingen dachten Sijana en ik dat de landen in Azië allemaal wel hetzelfde zouden zijn, maar niets is minder waar! Thailand is anders, en het voelt ook welvarender. De wijk waar wij nu in zitten bestaat uit normale, best wel grote en mooie huizen, en de rest van de stad is ook best modern, in vergelijking met de hutjes aan de straat in Bali.. Een grote high way, metro's en de skytrain, je kunt echt merken dat je hier in een metropool zit.
Ook vind ik de mensen hier minder leuk als op Bali. Ze zijn niet vriendelijk en begroeten je ook niet, terwijl de meeste mensen op Bali meteen vragen als je voorbij loopt; hallo how are you where are you from? Hier mis ik dat toch wel wat. Ook kan bijna niemand Engels. Oke, eigenlijk gewoon niemand. Ze begrijpen je gewoon niet, zelfs niet als je het uitbeeldt. Heel erg vervelend en aangezien ik heel erg ongeduldig ben met dit soort dingen wordt mijn geduld hier heel erg op de proef gesteld.. Grrr!
Voor de rest heb ik zin om Bangkok en Thailand te ontdekken! Door Songkran waren veel dingen dicht, zoals bijvoorbeeld het zwembad en veel restaurantjes, vanaf morgen is alles weer open geloof ik.

Oja, als mensen nog tips hebben om naartoe te gaan of te bekijken of te doen, ik hoor het graag! Altijd welkom :-)

Sawadiiiiiiii, XO

  • 16 April 2014 - 17:35

    Henk Schepers:

    Weer een leuk verhaal Jossie. Nu beginnen aan je laatste traject.Ik hoop dat je het goed naar je zin zult krijgen in het nieuwe Hotel. want de regels zijn hier ook wat aangescherpt op de Meerdijk van MM. hahha
    dus geniet er nog maar even van. Stiekem scheur ik ook blaadjes van de kalender en hoop dat je met ervaringen ,wijsheid ,en verhalen thuiskomt . tot horens Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josette

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 15388

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Bali/Thailand

Landen bezocht: