Strand, speurtocht en shopping malls! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu Strand, speurtocht en shopping malls! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu

Strand, speurtocht en shopping malls!

Door: Josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

24 April 2014 | Thailand, Bangkok

Goodmorning NL,

en weer is er een week voorbij gevlogen! Mijn vorige verslag was nog vóor Koh Larn, en nu heb ik alweer bijna een schoolweek achter de rug! Wel een zware, trouwens!

Afgelopen week zijn Sijana, Jasper en ik naar Koh Larn gegaan om nog even te relaxen voordat school weer begon. Het eiland was mooi maar verschrikkelijk saai. Songkran was in Bangkok afgelopen maar begon juist toen wij er waren op het eiland. De dag dat we weer weggingen was het in Pattaya (een grote stad in Thailand waar de haven is) dus veel dingen waren gesloten en activiteiten konden niet geboekt worden. Toppie, de goede dagen weer uitgekozen dus ;-)

Ik vond het niet zo heel erg, we hebben 3 dagen op het super mooie strand gelegen waar ik niet heel erg veel moeite mee had op zich.. Mooi wit strand en een mooie blauwe zee, wauw! Ook vanuit het uitkijkpunt was het een geweldig uitzicht.

Na drie vermoeiende dagen, elke avond vroeg op bed omdat er niks te doen was op het eiland, zijn we weer teruggegaan naar Bangkok. Door de Songkran in Pattaya wel 4 uur over de terugreis gedaan, maar ach, het 'achtbaan' ritje maakte dat weer goed. De chauffeur scheurde over de weg met 10000 hobbels, haha. Daarna lekker gegeten bij Sweet Duck, waar je kunt barbeknoeien. Ook meteen maar even geleerd hoe ik met stokjes moet eten! ging goed =)

Zondag ben ik met bijna alle studenten naar Future Park geweest, alweer? Ja alweer! Het is zo groot dat ik nu na 4 keer nog steeds niet helemaal heb gezien..

Maandag 21 april begon dan toch echt school. Een introductiedag met wat introductiecolleges en op het einde van de dag een 'treasure hunt' oftewel een speurtocht over het terrein van Rangsit University. Deze campus is de grootste van Thailand en dat is te merken ook. Het is net een dorp, je hebt er alles! School, sportfaciliteiten, zwembad, winkels met van alles, kapper, ziekenhuisje, restaurants en ik vergeet vast wel meer.. Op de terugweg helaas geen golfkarretje kunnen vinden die ons even naar de uitgang reed, dus lekker zweten in de WARMSTE week (en dus ook maand) van het jaar. Heerlijk! De golfkarretjes rijden over het terrein om studenten van en naar andere locaties te vervoeren, handig!
OJA, wat niet zo heerlijk is, of eigenlijk was het best lekker, maar de gedachte alleen vies, is dat ik een larf heb gegeten. 's Ochtends tijdens de introductie hadden ze het over Thai Food en de insecten, en natuurlijk hadden ze ook wat meegenomen. Ik als een held heb altijd gezegd dat ik nog zoiets wou proberen, dus nu moest ik wel! Een heerlijke dikke vieze vette larf, gelukkig smaakte hij naar pinda ;) Misschien neem ik ook nog wel een keer een sprinkhaan, maaaaar ik vind het voor nu wel even mooi geweest. De gedachten alleen al dat ik een larf had gegeten op een lege maag maakte me heel erg misselijk ;-p

Woensdag moesten we met onze projectgroep een bid presentation geven, wat inhoudt dat je op een bepaald project moet 'bidden' om de clients ervan te overtuigen dat ze jou moeten kiezen om het evenement te organiseren. Er zijn 10 projecten en 10 groepen tijdens dit moduul, waarbij iedereen zijn voorkeursproject mocht presenteren. Samen met één andere groep hadden we hetzelfde evenement, dus het was spannend wie hem zou krijgen. Uiteindelijk hebben wij gewonnen, waar ik heel blij mee was! Het gaat om een Dancefair en Trance Event die volgend jaar in Bangkok worden gehouden, waar wij de plannen voor moeten schrijven. Op het Trance Event worden 10.000 bezoekers verwacht dus dat is best een big deal! Het lijkt me heel leuk om hiervoor aan de slag te gaan, dus op dit moment ben ik nog gemotiveerd (Y) nu nog wel..!

Vandaag, donderdag 24 april, hadden we een fieldtrip naar een mooi hotel: Amari Watergate Bangkok, waarin we de hele ochtend hoorcolleges hadden van bekende event organisatoren in Azië, en daarna nog een heerlijke lunch, met echte KAAS! Hmmm.... Tijdens de rondleiding ook nog even op de rooftop geweest, met een heel mooi uitzicht over Bangkok en de skyline.. Ook nog een certificaat ervoor gekregen dus dat was wel een leuke dag! Daarna zijn Sijana, Jasper, Chantal, Saron en ik nog naar MBK geweest: een grote shopping mall met voornamelijk nep spullen van bekende merken. Leuk om even geweest te zijn, maar dat is toch niet helemaal mijn ding. Wel lekker goedkoop alles, dus dat was wel leuk!

Voor de rest nog wat kleine dingetjes: Hier in Thailand zijn natuurlijk ook veel zwerfhondjes, en ik kan daar zo niet tegen. Ik wordt er heel verdrietig van maar gelukkig zien de meeste honden er wel goed uit. Tot laatst, toen zag ik een hond waar je de ribben van kon tellen. Ik kon het niet aanzien en goed als ik ben, heb ik een zak biscuits gekocht die ik hem gevoerd heb. good feelings!
Toen we op de boot naar Koh Larn gingen, moesten we verplicht een zwemvest aan, dit vond ik niet zo leuk. Dan gaan mijn gedachten weer malen dat er misschien een boot is verdronken en dat het een maatregel is geworden dat we dit nu aanmoeten, voor Just In Case.... Hmm!
Ook ben ik al wat meer gewend aan mijn nieuwe situatie. De kamer bevalt me meer en de betonnen bedden liggen al beter. Ook is het alweer normaal geworden om naar de supermarkt te lopen, en we weten een klein beetje de weg naar bijvoorbeeld Future Park of Bangkok zelf. Blij om!

Na een korte nacht met slaap ben ik nu toch wel moe en duik ik zo maar m'n bedje in! Maaar eerst nog even skypen met vriendjelief! Net nog even mijn haar geverfd, want mijn haar was alweer zó blond geworden van de zon, dat gaat echt ongelooflijk snel.

Ik hou mijn foto's op deze site niet zo goed bij (sorry) maar daarvoor kan je natuurlijk ook kijken op mijn facebook! https://www.facebook.com/josette.schepers is de link! Ook verschijnen er regelmatig foto's op mijn instagramaccount: josetteschepers

XOXO

  • 24 April 2014 - 19:01

    Mama:

    Ha die Josssie...je kan wel schrijfster worden, tis leuk om je ook zo te volgen...ook al weten we meestal alles wel al, maar toch!! Een ander land een andere taal, andere gewoontes, en nieuwe mensen... maar je slaat je er wel doorheen. De Ups & weinig Downs maken je sterk en dat siert je ook wel!!
    Ik zie het helemaal voor me, jij met zo'n zwerf hond en een zakje met koekjes...hihi, ik hoop niet dat het hondje er ziek van is geworden.
    Hier gaat alles zijn gangetje, geen schokkende mededelingen. allemaal druk druk en de weken vliegen voorbij, gelukkig maar, want over ruim 8 weken ben je al weer thuis...ik zal papa en Mark aan het werk zetten in je kamer, ze moeten er nog wat moois van maken!!
    Minoe word steeds luier, het word al echt een ouwe kat, maar regelmatig brengt ze ons nog een klein gedeelte van een muis ( je weet wel wat ze laat liggen hé ) of er ligt een mol op de mat....en de vogels ziet ze gelukkig nog vliegen.
    Het is bij jou inmiddels al middernacht, Sweet Dreams, en een dikke knuffel..dag lieverd XXX



  • 01 Mei 2014 - 15:18

    Henk En Harma:

    Hallo lieve Josette,
    Vanavond, bij ons is het nu 10.46 pm, eindelijk eens even weer jouw website
    opgezocht en jouw verhalen gelezen. Ja, jouw moeder heeft gelijk je schrijft
    onzettend gezellig.
    Nou, nou, wat een avontuur zeg.
    Ja Thailand is wel heel iets anders dan Indonesie, Bali he?
    Wij zijn alleen maar 3 dagen in Bangkok geweest en hebben natuurlijk
    de palace tour en een boot tour gedaaan. Verder vond ik het maar een
    vieze stad en veel te veel brommertjes etc.
    Nou geniet er nog maar van he, want dit is wel een ervaring die niemand je
    ooit weer afpakken kan.
    Okee lieve meid, genieten he en dat lieve vriendje in Emmen



























    Hallo lieve Josette,
    Eindelijk eens even weer tijd gemaakt om jouw reisverslag te lezen.
    Je moeder heeft gelijk, je schrijft ontzettend gezellig.
    Ja nu in Thailand, wel even iets anders dan Bali he!
    Henk en ik zijn 3 dagen in Bangkok geweest, ben blij dat we het mee
    hebben mogen maken. Natuurlijk de palace tour en rivier tour
    gedaan. Maar verder vond ik het maar een viese stad. Maar wat
    jij doet is natuurlijk veel leuker. Nou geniet er maar van he.
    En jouw lieve vriendje, sorry even zijn naam vergeten, wacht heus
    wel op jou hoor.
    Wanneer zit jouw studiereis erop? Misschien kun je ons een mail
    sturen op hpeper@optusnet.com.au.
    Het allerbeste en genieten he.

    Liefs Henk en Harma

























Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josette

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 15386

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Bali/Thailand

Landen bezocht: