Busy in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu Busy in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu

Busy in Bangkok

Door: Josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

06 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee Ka,

Sorry sorry sorry dat ik al ongeveer een maand niks heb geschreven! Niet aan gedacht en wanneer ik er aan dacht had ik er eigenlijk geen tijd voor, is de magische combinatie voor het uitblijven van een nieuwe blog.

Om even aan te haken aan mijn vorige blog waarin ik vertelde dat het ons niet was gelukt om de Grand Palace te bezoeken, dit is gister dan eindelijk gelukt! We zijn even naar binnen gegaan maar het bleek dat je een dikke entree moest betalen om het écht van binnen te zien. Hier hadden wij geen zin in en dit bleek achteraf ook maar goed, want het meeste bleek dicht te zijn. Na het paleis zijn we naar Wat Po geweest, de liggende Budha. Ik wist dat het groot was maar wow, deze was heel erg groot. Je kunt hem niet eens normaal op de foto krijgen omdat hij in een gebouw ligt waar je niet de ruimte hebt om een goede foto te maken. Wel heel pretty!
Hierna zijn we naar Terminal 21 gegaan, een heel leuk shopping mall met op elke verdieping een ander land of andere stad als thema.

Oke, nu maar even weer beginnen bij het begin. Rond 11/12 mei(ja sorry, ik weet de precieze datum niet meer) zijn Jasper, Sijana en ik naar de Maek Long Train Market geweest. Dit is ongeveer 2 uur van Bangkok. We vertrokken met de trein vanuit Bangkok naar Samut Sakoh, waar we vanuit daar een minivan namen naar de trein markt. Dit is heel bizar: de trein rijdt elk uur midden over de markt. De marktkraampjes worden 1 minuut voordat de trein langsrijdt afgebouwd en de spullen worden iets opzij geschoven, waardoor de trein er nét doorheen kan rijden. Kijk maar eens op Youtube!

De dag erna ben ik met een groep Stenden- en Thaise studenten naar Ancient City geweest. Dit was een mini fieldtrip waarbij internationale studenten konden mixen met Thaise studenten. Ancient City is een park waar Thailand in het klein is nagebouwd. Alle belangrijke gebouwen/tempels en andere dingen zijn nagebouwd of verplaatst naar dit park waardoor je alle gebieden van Thailand kunt zien. Dit was echt heel erg mooi! En de Thaise studenten zijn echt lief en grappig. Ik merkte dat ze eigenlijk heel erg opkijken tegen Westerse mensen. Als ik vertelde wat voor dingen ik hier heb gedaan en hoe het in Nederland gaat, waren ze helemaal onder de indruk en dat wij, Westerse mensen, heel avontuurlijk zijn.

Op 17 mei hebben Yoni, Chantal, Saron, Jasper, Sijana en ik een fietstocht gedaan door Bangkok met een Nederlands bedrijf: Co van Kessel. Heel grappig om Thaise mensen Nederlands te horen praten. De tocht was echt super! Eerst fietsten we door de stad, en dan voornamelijk China Town. Af en toe gewoon op de grote weg fietsen, het kan allemaal hier! Daarna reden we langzamerhand richting het 'platteland' waar we tussen de riviertjes over 1-meter brede paadjes fietsten. Focus!!!! Heel erg leuke ervaring!

Ook zijn Jasper, Sijana en ik bezig om geld op te halen voor Rangsit Babies Home, een weeshuis voor kindertjes. We wildenn graag iets goed doen als vrijwilligers, dus via via hebben we dit project kunnen binnenhalen. We gaan ervoor zorgen dat de kindjes goede maaltijden krijgen! Thaise mensen zijn heel vrijgevig, in tegenstelling tot de veelal gierige Nederlanders, dus dat maakt het geld ophalen wel leuk!

En dán.. bijna 2 weken geleden waren we naar een Skybar geweest in het Fraser Hotel. Lekker gegeten, mooi uitzicht, heerlijk genieten....... Totdat 2 idioten op een scooter langs mij rijden op straat en mijn tas meegrijpen. NEEEEE.... Alles gestolen; telefoon, portemonnee, camera en nog wat kleine dingetjes.. %#@*&%!! Ook Sijana's telefoon en pas zaten erin.. Nee Nee Nee! Sijana was ook nog een uur later jarig.. Happy birthday! Gelukkig had Jasper zijn spullen nog wel en daardoor zijn we in ieder geval weer in het hotel teruggekomen.

Op 22 mei mochten we de president van onze school ontmoeten. Dit klinkt heel dom, maar hier heeft de directeur van zo'n instantie een heel hoog aanzien. Vooral omdat hij ook minister is geweest van 4 verschillende departments bij de government. Het moest allemaal heel formeel maar het was wel een eer om hem te mogen ontmoeten. Uit de meeting kwam voort dat er een BBQ werd georganiseerd met alle Stenden studenten en 100 andere Thaise studenten. Dit vond de week erna plaats. Thaise studenten zijn heel verlegen, maar áls je met 1 staat te praten, staan er zo 10 om je heen, haha. Wat hollandse spelletjes gespeeld, zoals koekhappen, dus dat was wel grappig.

Vorig weekend zijn Sijana, Jasper, Chantal en ik naar Chiang Mai geweest, een stad in het Noorden van Thailand. We gingen met de nachttrein heen wat al een hele leuke ervaring was! Op de heenweg was er een 'disco' in de trein, wat eigenlijk heel lame was maar wel grappig met liedjes als Macarena en Mambo No. 5. Het slapen was ook heel apart. Je schommelt best wel maar daardoor val ik juist in slaap. Helaas had ik steeds de gedachten dat de trein zou ontsporen, wat hier in Thailand nogal vaak gebeurt, waardoor ik maar half geslapen heb. 's Ochtends kwamen we aan in Chiang Mai, en smiddags zijn we naar de dierentuin geweest. Dit was echt ontzettend leuk! Een heel mooi park en allemaal dieren gevoerd, schapen, pauwen, olifant, giraffen, nijlpaarden. Je kunt ook heel dicht bij de dieren komen, wat het leuk maakt! De volgende dag zijn we naar Daan Chang Elephant Park geweest, waar we de hele dag bij olifanten waren. 's ochtends kregen we informatie over de olifanten en na de lunch mochten we op ze rijden en ze daarna wassen. Hele gave ervaring, die beesten zijn zo groot en mooi en lief! Helaas heb ik tijdens het wassen water uit de bassin in mijn oog gekregen, waardoor ik de volgende dag een hele fijne oogontsteking had. 's Avonds zijn we nog bij een Drag Queen show geweest, wat heel grappig was. Het was wel een coole show en de mannen leken écht op vrouwen..
Maar dan de oogontsteking die echt niet van pas kwam op dat moment.. 's Ochtends gingen Chantal en ik naar de Tiger Kingdom. Eerst gingen we op de foto's met de baby en 'teenager' tijgers, wat heel erg lief was! Wat een popjes, zeg. Daarna mochten we naar de grote tijgers. Super eng! Éen tijger keek een beetje agressief uit z'n ogen en ik vond het doodeng om ernaast te zitten. De begeleider zei dat ik wel even erover heen kon liggen met mijn armen en hoofd over zijn buik, pff.. Ik heb het geprobeerd maar ik kwam niet ver, haha. ENG! Die dieren zijn echt zo groot in het echt, daar wil je echt geen ruzie mee! En ja, het klopt wat ze over de tijgers zeggen, dat ze middeltjes krijgen om rustig te blijven. Maar aan de andere kant, ze hebben wel een mooi verblijf met een zwembad waar ze ook gewoon in zitten, dus ze zijn wel gewoon bij bewustzijn, wat ik wel een 'fijnere' gedachte vond.
Na de tijgers gingen we naar de Long Neck Tribe, een dorp waar de 'stam' leeft met vrouwen en meisjes met de ringen om hun lange nekken. Heel erg indrukwekkend. Deze mensen mogen hun dorp niet uit omdat ze geen paspoort o.i.d. hebben. Vanaf hun 5e moeten meisjes al die ringen om, met als eindresultaat ringen van 5 kilo om hun nek. Ik heb het geprobeerd, en ik kan je vertellen dat dat erg zwaar is! Dag én nacht, 24/7 hebben ze deze ringen om.
Na dit bizarre dorp zijn we doorgegaan naar de laatste stop; de tempel op de berg. Een hele mooie tempel bovenop een berg met een mooi uitzicht over Chiang Mai. 's Avonds zijn we weer in de nachttrein teruggegaan naar Bangkok!

Maandag kreeg ik een mail dat ik een pakket binnen had! Een mega pakket met allemaal leuke en vooral lekkere dingen, dus bedankt familie! Heel erg lief en leuk!

Dit is denk ik wel een samenvatting van de afgelopen weken hier.. Volgende week nog een script inleveren, een defence houden en nog een resit doen; ik heb het dus nog wel even druk.

Met precies 3 weken ben ik er weer; wat een gekke gedachte! Nog heel even genieten hier van het mooie land en dan eindelijk weer terug naar mijn lieve vriendje! Ik kan zóooo niet wachten! Heerlijk een vakantie naar Barcelona en daarna zomervakantie vieren! Nog héél even schat!

Nog 3 weken and then I'm back, mam en pap ik waarschuw jullie ook, voor de drukte en troep die weer gaat komen ;-)

XOXO

  • 07 Juni 2014 - 16:53

    Thea Haitel:

    Mooi reisverslag Josette. Geniet nog even van de laatste weekjes. Tis zo weer voorbij.

  • 16 Juni 2014 - 21:57

    Mama:

    Hoi Jossie, wat een lang verslag, je had natuurlijk ook weer heel veel gezien en meegemaakt. Maar het einde is in zicht, we merken wel dat je het nu ook wel hebt gehad daar aan de andere kant van de wereld.
    Ook wij vinden dat het nu lang genoeg heeft geduurd, zelfs Minoe begint steeds harder te bléren ( als ze wakker is ). Nog ff volhouden, en geniet nog van de laatste dingetjes die je daar doet, en natuurlijk je studie afronden.
    Wij zullen zo langzamerhand ook weer ruimte voor je maken, want zoals je al zelf zegt...alle spullen die je meeneemt, drukte en troep...hihi
    Maar natuurlijk ook een heleboel levenservaring, wijsheid, verantwoordelijkheid wijzer!!

    Ik ben trots op je xxxx liefs Mama

    Tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josette

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 15393

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Bali/Thailand

Landen bezocht: