Knowing Bangkok a little bit better - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu Knowing Bangkok a little bit better - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Josette Schepers - WaarBenJij.nu

Knowing Bangkok a little bit better

Door: Josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

08 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Hi peepz,

Dit keer niet zo'n 'lang' verslag. Ik heb niet heel veel spannends gedaan de afgelopen dagen. Vooral veel met school bezig (Ja, ik moet nu toch wel echt de student uithangen hier). De campus is leuk, en groot! We beginnen het al wat beter te leren kennen, doordat we elke dag naar ons gebouw moeten LOPEN. Heel soms lukt het ons om een golf-caddy te vinden!

In Nederland was op 26 april Koningsdag: op 27 april was het in Bangkok! Dus op naar de Nederlandse Ambassade. Daar aangekomen was het niet zo héél spectaculair, maar wel super leuk om overal oranje en nederlandse mensen te zien! Kroketje gegeten en daarna zijn we weer weggegaan. Onderweg kwamen we een Thaise travel agent tegen die ons heeft rondgeleid door een stukje Bangkok, super leuk en handig! Daarna terug met de bus. Mensen klagen vaak over het openbaar vervoer in Nederland, maar geloof me, hier is het erger en lang niet zo luxe als bij ons. Niet meer klagen dus, verwende nestjes! ;-)

Vorig weekend op zaterdag zijn Jasper, Sijana en ik in Bangkok Centrum geweest. We dachten, we rijden naar de Chao Phraya River en dan kijken we wel even waar we precies heengaan. Leuk op de veerboot geweest en uitgekomen in Asiatique; een heel grappig ''''dorpje'''' wat een beetje lijkt op Slagharen. Zondag wilden Chantal, Sijana en ik naar King's Palace, maar die bleek dicht te zijn. Daarom gingen we maar een boottoer over de rivier doen met een bezoek aan Wat Arun, een tempel. Eerst vaarden we door een wijk heen met allemaal hutjes en huizen aan de rivier. Dit waren eigenlijk allemaal krottenwoningen aan/op het water met af en toe een normaal huis ertussen. Ik vond het wel indrukwekkend om te zien, en heel schattig dat alle mensen daar op hun 'terrasje' zwaaiden naar ons. Eenmaal aangekomen bij de tempel Wat Arun zijn we ook 'gezegend' door een monnik, waarbij we nat werden gemaakt met een soort van veger/wcborstel en een armbandje kregen. Good feelings!

Verder heb ik niet echt iets interessants meer gedaan. Vooral dus echt druk bezig met school. Vanmiddag nog wel nieuwe hardloopschoenen gekocht DUS ik moet er ook aan geloven!

I'm so tired, dus ik ga zo lekker film kijken!

Toodles, XO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josette

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 15405

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Bali/Thailand

Landen bezocht: